11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ireu.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Balkanlar'daki siyasi gelişmelerin tarihi arkaplanını ve bu gelişmelerde tarihin rolünü açıklar
  • çeşitli devletlerin (Sosyalist Yugoslavya, Sovyetler Birliği ve Rusya, ve Türkiye'yi de içeren diğer devletler) Balkan siyasetinde 1989'dan sonraki rolünü açıklar
  • AB, NATO ve AGİT'in 1989'dan sonra bölgedeki rollerini İstikrar Paktı bağlamında açıklar
  • Balkanların Avrupa entegrasyonundaki güncel gelişmeleri ve İstikrar ve Ortaklık Süreci'nin (IOS) bu bağlamdaki rolünü anlar.
  • Güncel Balkan siyasetindeki temel dinamikleri ve meseleleri anlar
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş müfredat programının tanıtımı ve açıklaması. Öğrencilerin hazırlanması ve bireysel analitik çalışmalarının değerlendirilmesi üzerine kuralları içeren program ve dökümanlar
2 Balkan Siyasetine Giriş. Balkan Siyasetinde “Tarihin” Rolü. Gallagher, T., 2005. Outcast Europe: the Balkans, 1789-1989, from the Ottomans to Milosevic, Routledge (at IUE Library).
3 Balkan Bölgesinde Ulusal Bağımsızlık Hareketleri ve Dünya Savaşları Pavkovic, Aleksandar (2002) “National Liberations in Former Yugoslavia: When Will They End?” East European Quarterly, XXXVI, No. 2, pp. 227-48
4 Komünizm ve 1970'ler ve 1980'lerde Balkanlar'daki durum Pappas, Takis S. 2005. ‘Shared Culture, Individual Strategy and Collective Action: Explaining Slobodan Milosevic’s Charismatic Rise to Power,’ Southeast European and Black Sea Studies, Vol. 5, No. 2, pp. 191–211. Hall, Gregory O. (1999) “The Politics of Autocracy: Serbia Under Slobodan Milosevic,” East European Quarterly, Vol. XXXIII, No. 2, 233-49.
5 1989 sonrası Balkan Savaşları: Yorumlar ve "Batı"nın rolü (1) Thomas, R.G.C. (1997) “Self-Determination and International Recognition Policy: An Alternative Interpretation of Why Yugoslavia Disintegrated,” World Affairs, Vol. 160, No. 1, pp. 17-33. Palairet, Michael. 2001. “The Economic Consequences of Slobodan Miloševic,” Europe-Asia Studies, Vol. 53, No. 6., pp. 903-919.
6 1989 sonrası Balkan Savaşları: Yorumlar ve "Batı"nın rolü (2) Hagen, W.W. (1999) “The Balkan’s Lethal Nationalisms”, Foreign Affairs, Vol. 78, No. 4, July/August, pp. 52-64.
7 Balkanlarda Barışa Doğru: Dayton Daadler, I.H. and Froman M.B. (1999) “Dayton’s Incomplete Peace,” Foreign Affairs, Vol. 78, No. 6, pp. 106-113. Chivvis, C.S. and Ðogo, H. 2010. ‘Getting Back on Track in Bosnia-Herzegovina’, The Washington Quarterly, Vol. 33, No. 4, 103-118. Richmond, O.P. and Franks, J. 2009. ‘Between partition and pluralism: the Bosnian jigsaw and an “ambivalent peace”’, Southeast European and Black Sea Studies, Vol. 9, Nos. 1–2, 17–38. Pond, E., 2006. Endgame in the Balkans: regime change, European style, Brookings Institutions Press.
8 Kosova Olayı Blumi, I., 2002. A Story of Mitigated Ambitions: Kosova's Torturous Path to its Postwar Future. Alternatives – Turkish Journal of International Relations, 1(4). Klasnja, Marko (2007) “The EU and Kosovo Time to Rethink the Enlargement and Integration Policy?”, Problems of Post-Communism, vol. 54, no. 4, 15–32. Radin, A. 2014. Analysis of current events: “towards the rule of law in Kosovo: EULEX should go”, Nationalities Papers, Vol. 42, No. 2, 181-194.
9 Arasınav
10 AB ve Balkan Bölgesinin İstikrarlaştırılması 1 Phinnemore, David, (2003), “Stabilisation and Association Agreements: Europe Agreements for the Western Balkans?” European Foreign Affairs Review, 8, 77-103. Kavalski, Emilian (2006) “From the Western Balkans to the Greater Balkans Area: The External Conditioning of ‘Awkward’ and ‘Integrated’ States”, Mediterranean Quarterly, 17: 3, 86-100.
11 AB ve Balkan Bölgesinin İstikrarlaştırılması 2 Bechev, Dimitar (2006) “Carrots, sticks and norms: the EU and regional cooperation in Southeast Europe”, Journal of Southern Europe and the Balkans, Vol. 8, No. 1, 27-43. Kusic, S. And Grupe, C., 2007. The Western Balkans on their way to the EU?, Peter Lang Publishing.
12 Balkanlardaki son gelişmeler Konuya dair güncel bibliyografya dersten önce duyurulacaktır.
13 Balkanlardaki son gelişmeler Konuya dair güncel bibliyografya dersten önce duyurulacaktır.
14 Balkanlardaki son gelişmeler Konuya dair güncel bibliyografya dersten önce duyurulacaktır.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Kitaplar ve dergi makaleleri (yukarıda), yansı gösterileri
Önerilen Okumalar/Materyaller Uluslararası AB/NATO delegasyonlarından, AB kurumlarından (Avrupa Komisyonu, Avrupa Parlamentosu, Birleşmiş Milletler vs..) veritabanları. Ilgili yerel, Avrupa ve dünyadan haber kaynakları (BBC, Reuters, France Press, Financial Times, EUobserver.com, Balkaninsight.com vs..).

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
1
20
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
4
Proje
Seminer/Çalıştay
1
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
1
30
    Toplam
130

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, X
3 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, X
4 Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek X
5 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek X
6 Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek X
7 Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek X
8 Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek X
9 Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
10 Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
11 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
12 Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak X
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010