ireu.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş müfredat programının tanıtımı ve açıklaması. | Öğrencilerin hazırlanması ve bireysel analitik çalışmalarının değerlendirilmesi üzerine kuralları içeren program ve dökümanlar |
2 | Balkan Siyasetine Giriş. Balkan Siyasetinde “Tarihin” Rolü. | Gallagher, T., 2005. Outcast Europe: the Balkans, 1789-1989, from the Ottomans to Milosevic, Routledge (at IUE Library). |
3 | Balkan Bölgesinde Ulusal Bağımsızlık Hareketleri ve Dünya Savaşları | Pavkovic, Aleksandar (2002) “National Liberations in Former Yugoslavia: When Will They End?” East European Quarterly, XXXVI, No. 2, pp. 227-48 |
4 | Komünizm ve 1970'ler ve 1980'lerde Balkanlar'daki durum | Pappas, Takis S. 2005. ‘Shared Culture, Individual Strategy and Collective Action: Explaining Slobodan Milosevic’s Charismatic Rise to Power,’ Southeast European and Black Sea Studies, Vol. 5, No. 2, pp. 191–211. Hall, Gregory O. (1999) “The Politics of Autocracy: Serbia Under Slobodan Milosevic,” East European Quarterly, Vol. XXXIII, No. 2, 233-49. |
5 | 1989 sonrası Balkan Savaşları: Yorumlar ve "Batı"nın rolü (1) | Thomas, R.G.C. (1997) “Self-Determination and International Recognition Policy: An Alternative Interpretation of Why Yugoslavia Disintegrated,” World Affairs, Vol. 160, No. 1, pp. 17-33. Palairet, Michael. 2001. “The Economic Consequences of Slobodan Miloševic,” Europe-Asia Studies, Vol. 53, No. 6., pp. 903-919. |
6 | 1989 sonrası Balkan Savaşları: Yorumlar ve "Batı"nın rolü (2) | Hagen, W.W. (1999) “The Balkan’s Lethal Nationalisms”, Foreign Affairs, Vol. 78, No. 4, July/August, pp. 52-64. |
7 | Balkanlarda Barışa Doğru: Dayton | Daadler, I.H. and Froman M.B. (1999) “Dayton’s Incomplete Peace,” Foreign Affairs, Vol. 78, No. 6, pp. 106-113. Chivvis, C.S. and Ðogo, H. 2010. ‘Getting Back on Track in Bosnia-Herzegovina’, The Washington Quarterly, Vol. 33, No. 4, 103-118. Richmond, O.P. and Franks, J. 2009. ‘Between partition and pluralism: the Bosnian jigsaw and an “ambivalent peace”’, Southeast European and Black Sea Studies, Vol. 9, Nos. 1–2, 17–38. Pond, E., 2006. Endgame in the Balkans: regime change, European style, Brookings Institutions Press. |
8 | Kosova Olayı | Blumi, I., 2002. A Story of Mitigated Ambitions: Kosova's Torturous Path to its Postwar Future. Alternatives – Turkish Journal of International Relations, 1(4). Klasnja, Marko (2007) “The EU and Kosovo Time to Rethink the Enlargement and Integration Policy?”, Problems of Post-Communism, vol. 54, no. 4, 15–32. Radin, A. 2014. Analysis of current events: “towards the rule of law in Kosovo: EULEX should go”, Nationalities Papers, Vol. 42, No. 2, 181-194. |
9 | Arasınav | |
10 | AB ve Balkan Bölgesinin İstikrarlaştırılması 1 | Phinnemore, David, (2003), “Stabilisation and Association Agreements: Europe Agreements for the Western Balkans?” European Foreign Affairs Review, 8, 77-103. Kavalski, Emilian (2006) “From the Western Balkans to the Greater Balkans Area: The External Conditioning of ‘Awkward’ and ‘Integrated’ States”, Mediterranean Quarterly, 17: 3, 86-100. |
11 | AB ve Balkan Bölgesinin İstikrarlaştırılması 2 | Bechev, Dimitar (2006) “Carrots, sticks and norms: the EU and regional cooperation in Southeast Europe”, Journal of Southern Europe and the Balkans, Vol. 8, No. 1, 27-43. Kusic, S. And Grupe, C., 2007. The Western Balkans on their way to the EU?, Peter Lang Publishing. |
12 | Balkanlardaki son gelişmeler | Konuya dair güncel bibliyografya dersten önce duyurulacaktır. |
13 | Balkanlardaki son gelişmeler | Konuya dair güncel bibliyografya dersten önce duyurulacaktır. |
14 | Balkanlardaki son gelişmeler | Konuya dair güncel bibliyografya dersten önce duyurulacaktır. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Kitaplar ve dergi makaleleri (yukarıda), yansı gösterileri |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Uluslararası AB/NATO delegasyonlarından, AB kurumlarından (Avrupa Komisyonu, Avrupa Parlamentosu, Birleşmiş Milletler vs..) veritabanları. Ilgili yerel, Avrupa ve dünyadan haber kaynakları (BBC, Reuters, France Press, Financial Times, EUobserver.com, Balkaninsight.com vs..). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | 1 | 20 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 4 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | 1 | ||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 130 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, | X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek | X | ||||
6 | Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | X | ||||
7 | Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek | X | ||||
8 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek | X | ||||
9 | Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | |||||
12 | Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak | X | ||||
13 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest